Contact Form Percuma

Cara yang saya berikan ini mungkin akan berbeza sedikit kerana mungkin web tersebut ada melakukan sedikit update. Jadi lebih kurang beginilah.
Anda pergi ke http://www.emailmeform.com
Kemudian anda sign up
Nanti akan keluar form untuk mendaftar, jadi anda isikanlah form tersebut.
Setelah selesai anda daftar, 1 email akan dihantar kepada anda untuk pengesahan.
Anda perlu sahkan akaun anda dengan klik link yang diberikan.
Setelah selesai, anda bolehlah membuat contact form ini.
Anda pergi ke CREAT NEW FORM.
Anda akan diminta untuk mengisi beberapa butiran seperti :Web form Name : Anda isikan dengan nama form yang anda ingin buat ini @ anda boleh tinggalkan ianya sahaja.Recipients Emails : Ini yang paling penting, anda isikan dengan alamat email anda yang akan menerima sebarang email dari contact form ini.Spam Email address : anda isikan dengan alamat email yang akan menerima email SPAM.Thank you page : Thank you page ini berfungsi sebagai page akhir setelah pelawat anda menekan butang send pada form ini @ anda boleh isikan sahaja dengan URL blog anda.Number of fields : Biarkan sahaja 4.
Kemudian anda klik next, nanti ada beberapa lagi yang boleh anda ubah.
Banyak sangat ni nak terangkan satu persatu, tapi anda klik sahaja next kerana yang lain ini tidak penting sangat. Anda juga boleh edit semula form ini selepas siap jika tidak berpuas hati.
Akhir sekali anda boleh masukkan email form ini didalam blog anda @ anda boleh buat form ini dibuka di page lain.
Jika mahu dibuka di blog anda juga, anda klik pada get HTML code, dan masukkanlah code tersebut di blog anda.
Jika tidak mahu, anda boleh dapatkan URL dimana contact form anda disimpan. Ianya ada diberikan, tidak percaya?? klik la dulu link yang diberikan.. hehe
Selesai.. semoga berjaya ya..Selesai sudah membuat Contact form.. sebenarnya banyak lagi kegunaan yang anda boleh buat dengan contact form ini. Jadi jika anda kreatif, anda gunakanlah sebaiknya.dapatkan antivirus?? klik banner di atas sekali.

0 comments:

Post a Comment